۵ نکته برای استفاده از کامپیوترهای عمومی
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : نادر
تاریخ : دو شنبه 2 آبان 1390
نظرات

۱.اطلاعات مربوط به Login خود را Save نکنید
همیشه به جای آنکه برای خروج از یک سایت پنجره جستجوگر را ببندید یا آدرسسایت دیگری را در نوار آدرس وارد کنید، پس از اتمام کارتان با فشردن دکمه Logout،بطور کامل از سایت خارج شوید. این کار موجب می شود تا افراد بعدی که از آن کامپیوتراستفاده می کنند، نتوانند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.بسیاری از برنامه ها (خصوصاً پیغامبرهای آنی مانند Yahoo! Messenger و MSN Messenger) دارای قابلیت Automatic Login هستند که Username و Password شما را ذخیره می نمایند. همیشه بخاطرداشته باشید که این گزینه را غیرفعال نمائید تا افراد دیگر بصورت تصادفی (یا عمدی) نتوانند بجای شما Logon شوند.
۲.کامپیوتر را در حالیکه اطلاعات مهمی روی صفحهآن وجود دارد، ترک نکنید
اگر شما مجبورید که کامپیوتر عمومی را برای مدتی (هرچند کوتاه) ترک کنید، از همه برنامه ها Logout شوید و همه پنجره هایی که ممکنهستند اطلاعات مهمی داشته باشند را ببندید.
۳.ردپای خود را پاک کنید
وقتیکه کارتان با یک کامپیوتر عمومی تمام شد، بایستی همه فایلهای موقتی (Temporary Files) و تاریخچه اینترنتی (Internet History) را پاک نمائید.
برای پا کردن Temporary Files و Internet History مراحل زیر را طی نمائید:
۱. در Internet Explorer روی منوی Tools و سپس Internet Option کلیک نمائید.
۲. در پنجره Internet Option قسمت General را انتخاب کنید و زیر بخش Temporary Internet Files دکمه Delete Files و سپس Delete Cookies را فشار دهید.
۳. زیر بخش History رویدکمه Clear History کلیک نمائید.
۴.مراقب نگاههای دزدکی باشید
از آنجائیکههر روزه خبرهای زیادی درباره نحوه دسترسی دیجیتالی هکرها به اطلاعات شخصی می شنویم،گاهی روشهای قدیمی را از یاد می بریم. هنگامی که شما از یک کامپیوتر عمومی استفادهمی نمائید، بایستی همواره مراقب کسانی باشید که دزدکی به صفحه نمایشگر و دستانتانمی نگرند تا از این طریق اطلاعات شخصی و کلمات عبور شما را به دست آورند.
۵.سعیکنید اطلاعات مهم و محرمانه خود را در کامپیوترهای عمومی وارد نکنید
نکته هاقبلی مربوط به هکرهایی بوده که پس از شما از کامپیوتر عمومی استفاده می کنند. اماشما بایستی مراقب افراد قبلی هم باشید! ممکن است که شخصی روی کامپیوترهای عمومی نرمافزار پیچیده ای را نصب کرده باشد که تمام ورودی های صفحه کلید را ذخیره نماید وسپس آنها را برای شخص موردنظری ایمیل کند. بنابراین حتی اگر شما اطلاعات تان را پاککنید و ردپاهایتان را از بین هم ببرید، باز هم شخص ثالث آنها را در اختیار خواهدداشت.اگر واقعاً می خواهید که محفوظ بمانید، از وارد کردن شماره کارت اعتباری ودیگر اطلاعات مالی و محرمانه در یک کامپیوتر عمومی بپرهیزید


تعداد بازدید از این مطلب: 425
موضوعات مرتبط: , ,
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نادر حیدرنژاد . 09113203206 . املاک حیدرنژاد . ویلا و مستغلات آمل


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود