WiFi برای تلفن‌های همراه
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : نادر
تاریخ : دو شنبه 2 آبان 1390
نظرات

شبکه های WiFi در باندهای رادیویی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز عمل می کنندو بسته به استانداردی که دارند میتوانند دارای سرعت داده ای ۱۱ مگابیت در ثانیه (Mbps) و یا ۵۴Mbps باشند. با وجود اینکه این پهنای باند به نسبت شبکه های محلی ورایج Ethernet کمتر است، با این حال با توجه به مزایایی که دارد و نیز اینکه اینپهنای باند حتی بیشتر از نیاز اغلب کاربران برای انجام کارهای روزمره می باشد،استفاده از آن بسیار فراگیر شده است.
مهمترین استاندارادهای IEEE برای WiFi درخانواده ۸۰۲.۱۱ عبارتند از:
۸۰۲.۱۱a : که با ۵GHz کار می کند و دارای حداکثرپهنای باند ۵۴Mbps است.
۸۰۲.۱۱b : که با ۲.۴Ghz کار می کند و پهنای باند۱۱Mbps را تامین می کند.
۸۰۲.۱۱g : که با ۲.۴Ghz کار می کند و پهنای باند۵۴Mbps را پشتیبانی می کند.
کاربردهایی در صنعت تلفن همراه (موبایل)
موارد زیادی از کاربردهای تکنولوژی WiFi وجود دارد؛ برخی از مردم WiFi را روی Laptop و PC های خود در خانه یا محل کار استفاده می کنند. اما امروزه کاربردهایاستفاده از این تکنولوژی در تلفن های همراه می تواند حتی بیشتر از استفاده درکامپیوتر ها باشد.
قابلیت Push Email می تواند یک محیط کاربردی بسیار مهم برایشرکتها باشد. با این روش شما می توانید گوشی موبایل را با Email Server شرکت موردنظر مرتبط کرده حجم بالایی از اطلاعات را بین دستگاه موبایل و ایمیل سرور انتقالدهید. استفاده از WiFi به عنوان حاملی برای این انتقال درحالیکه سرعت download بالایی را تامین می کند به راحتی از هزینه انتقال اطلاعات با روشهای معمولی میکاهد.
VoIP (
پروتوکل انتقال صدا برروی IP) تکنولوژی گسترده و مهم دیگری کهامکان برقراری تماس تلفنی بر روی شبکه های کامپیوتری را ممکن می سازد. این تکنولوژیبه نوبه خود می تواند به کاهش هزینه ارتباطات کمک کند.
Dual Mode Telephony
،دستگاه های موبایل امروزه با استفاده از تکنولوژی WiFi قادر به برقراری تماسهایی بهخوبی کیفیت تکنولوژی سلولی رایج می باشند. یکپارچگی این خصایص فواید بسیاری برایکاربران خانگی و شرکتی دارا ست، البته به شرط کاهش هزینه ها و نیز خصوصیات بیشتر. به این ترتیب شما روی موبایل خود هم سرویس اینترنت دارید و هم سرویس مکالمه تلفنی.
Internet browsing
یا همان قابلیت نمایش صفحات اینترنت، از دیگر مزایای گوشیهای WiFi فعال است که باید از آن یاد کرد. با پیشرفت تکنولوژی دستگاههای موبایل بهصفحات نمایشگر با کیفیت بسیار بالا و انحلال رنگ بیشتری همراه شده اند.WiFi قابلیتمرور صفحات وب را با سرعت بالا فراهم کرده و بوضوع هزینه اینکار را نسبت به حالتعادی کاهش می دهد.
آینده
WiMAX
استاندارد دیگری است که توسط IEEE ۸۰۲.۱۶مطرح شده و ارتباطات بی سیم تا شعاعی در حدود ۵۰ کیلومتر و پهنای باندی حدود ۷۰Mbps را فراهم میکند. این یک تکنولوژی جدید، بسیار مؤثر و کارا بوده و قدم بزرگتری برفراز WiFi است.
آنچه بنظر می رسد آنست که بزودی شاهد موبایل هایی مجهز بهتکنولوژی WiFi در فروشگاه ها خواهیم بود. این تکنولوژی فرصتهای کاری جدید بسیاری رابرای اپراتورهای موبایل و سازنده های گوشی موبایل ایجاد خواهد کرد.
سرویس هایینظیرPush Email ،VoIP و IMS و ... همه نسبت به آنچه احتمالآ اکنون ارائه می شوندارزانتر خواهند شد و میزان بازده و کارایی این تکنولوژی می تواند ترافیک شبکه هایموبایل را کاهش دهد.


تعداد بازدید از این مطلب: 401
موضوعات مرتبط: , ,
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نادر حیدرنژاد . 09113203206 . املاک حیدرنژاد . ویلا و مستغلات آمل


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود